Regulamin przewozu w firmie TPO Pastuszak
dokonując rezerwacji usługi transportowej w firmie TPO Pastuszak, potwierdzam, że przeczytałem, zrozumiałem i akceptuje Regulamin zgodnie z poniższym opisem.
Firma/Przewoźnik: TPO Pastuszak spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka komandytowa z siedzibą przy ulicy Biskupińskiej 28, 30-732 Kraków
Klient / Wynajmujący: osoba prywatna i / lub organizacja dokonująca rezerwacji wynajmu autokaru/pojazdu (minivan, minibus, limuzyna)
Kierowca: kierowca autokaru lub kierowca pojazdu, zatrudniony przez firmę TPO Pastuszak lub podwykonawcę
Niniejsze warunki mają zastosowanie bez względu na to, czy umowa ma formę pisemną czy ustną. Wynajmujący reprezentuje wszystkich podróżujących pasażerów i jest odpowiedzialny za ich działania i decyzje podczas trwania przewozu, w tym za wszelkie dodatkowe poniesione koszty, niezależnie od tego, czy podróżuje razem z pasażerami czy jest tylko stroną. Przewoźnik oraz kierowca przyjmują instrukcje tylko od Wynajmującego. Jeżeli Wynajmujący nie podróżuje z grupą zobowiązany jest powołać reprezentującego go przedstawiciela.
Potwierdzenie rezerwacji
Potwierdzeniem przyjęcia zlecenia jest wygenerowanie „Potwierdzenia rezerwacji” wraz z jego numerem. Podpisane potwierdzenie jest jedyną podstawą akceptacji warunków wynajmu, ewentualnych zmian i reklamacji.
Oferta przewozu
Kalkulacje oferty wynajmu są przygotowywane na podstawie informacji dostarczonych przez Wynajmującego i są ważne przez okres 7 dni, chyba że ustalono inaczej. Trasa przejazdu jest wybierana przez Przewoźnika, chyba że Wynajmujący wyraźnie określił ją w zleceniu.
Dodatkowe opłaty
Na potwierdzeniu rezerwacji, Wynajmujący otrzymuje pełną informacje na temat kosztów wynajmu, rodzajów opłat (drogowe, parkingowe, podatki etc) oraz czy są one wliczone w cenę, czy nie. Standardowo każde zlecenie obsługiwane jest przez jednego kierowcę, chyba że uzgodniono inaczej. Ilość kierowców musi być dostosowana do czasu przejazdu i zgodna z Ustawą o czasie pracy kierowców.
Koszty noclegów oraz wyżywienia kierowcy spoczywają na Wynajmującym. Kierowca musi mieć zapewniony osobny pokój o rozsądnym standardzie, posiłek powinien obejmować śniadanie oraz obiadokolacje.
Jeżeli po zakończeniu wynajmu, autokar/pojazd w wyniku użytkowania wymaga dodatkowego sprzątania ponad to, co zwykle wykonywane, Wynajmujący zostanie obciążony dodatkowym kosztem w wysokości 500 zł.
Firma zastrzega sobie prawo do naliczenia opłat za szkody wyrządzone przez Wynajmującego i/lub pasażerów podczas przejazdu, na podstawie sporządzonego przez kierowcę wraz z Wynajmującym, protokołu i zdjęć szkody.
Transfery Lotniskowe
Podczas odbioru pasażerów z lotniska, autokar/pojazd będzie czekał bezpłatnie do godziny od zaplanowanego czasu lądowania samolotu. Po tym czasie każda dodatkowa rozpoczęta godzina będzie płatna, za autokar 100PLN, pozostałe pojazdy 50PLN plus 8%vat.
Płatności
Płatność należy w całości uiścić do 14 dni przed rozpoczęciem wynajmu, chyba że strony uzgodnią inaczej.
Anulacje przez Przewoźnika
W przypadku okoliczności niezależnych od Przewoźnika, jak: niepokoje społeczne, strajki, zamknięcie dróg, ataki terrorystyczne, niesprzyjające warunki pogodowe i drogowe, Przewoźnik może anulować Zlecenie bez dalszej odpowiedzialności. Zapłacona kwota zostanie zwrócona Wynajmującemu.
Anulacje przez Wynajmującego
Wszystkie anulacje serwisu wymagają formy pisemnej/mailowej na pastuszak@pastuszak.pl
Warunki anulacji:
• Anulacja do14 dni przed datą wynajmu – bez opłat
• Anulacja od 14 dni do 3 dni przed datą wynajmu – 50% opłaty za wynajem
• Anulowanie w ciągu 48 godzin przed terminem wynajmu – 100% opłaty za wynajem
Korzystanie z autokaru/pojazdu
Wynajmujący może korzystać z wynajmowanego autokaru/pojazdu na uzgodnionej w Zleceniu trasie oraz w ramach ustalonych godzin wynajmu. Każda zmiana trasy przejazdu lub dodatkowy czas użytkowania musi być uzgodniony z Przewoźnikiem i podlega dodatkowej opłacie.
W autokarze/pojeździe nie może być przewożonych więcej pasażerów niż jest miejsc siedzących.
Przewoźnik musi zostać powiadomiony o wszelkich rezerwacjach autokarów na mecze piłki nożnej, festiwale muzyczne lub demonstracje polityczne w momencie rezerwacji, ponieważ mogą istnieć określone wymogi prawne lub inne, które mogłyby wpłynąć na rezerwację.
Niepowiadomienie Przewoźnika o charakterze przejazdu będzie interpretowane jako naruszenie, Przewoźnik ma prawo według własnego uznania do wypowiedzenia rezerwacji bez odszkodowania lub zwrotu kosztów.
Zdjęcia autokarów/pojazdów
Na prośbę Wynajmującego, Przewoźnik może dostarczyć zdjęcie wynajmowanego pojazdu. Przedstawione zdjęcie ma jedynie charakter poglądowy i może być innym modelem, o innej kolorystyce i wyglądzie niż produkt faktycznie dostarczony, nie może jednak odbiegać od uzgodnionego standardu i wyposażenia, o ile nie uzgodniono inaczej.
Podwykonawcy
Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zlecenia podwykonawstwa innemu przewoźnikowi w celu wykonania wynajmu, z zachowaniem ustalonego z Wynajmującym standardu pojazdu oraz wysokiej jakości usługi.
Czas pracy kierowcy
Czas pracy i odpoczynku kierowcy jest ściśle regulowany przez Ustawę o Czasie Pracy Kierowców i musi być bezwzględnie przestrzegany (WE 561/2006).
Wynajmujący, ani żaden z pasażerów nie może opóźniać lub przerywać podróży w sposób, który może narazić kierowcę do naruszenie przepisów dotyczących godzin prowadzenia pojazdu, odpoczynku i czasu pracy. Jeśli wystąpią jakiekolwiek naruszenia, Wynajmujący będzie odpowiedzialny za wszelkie poniesione koszty oraz nałożone kary.
Opóźnienia i awarie
Przewoźnik planuje czas podróży na podstawie odległości oraz znanych mu warunków drogowych w dobrej wierze, nie gwarantuje jednak zakończenia podróży w określonym czasie i nie ponosi odpowiedzialności za straty, opóźnienia lub niedogodności spowodowane faktycznym czasem podróży. Na czas podróży mogą wpłynąć warunki drogowe, wypadki, niekorzystne warunki pogodowe, kontrola policji, ITD, służb celnych lub innych służb państwowych, które mogą opóźnić kierowcę odbierającego pasażerów w uzgodnionym terminie, lub dostarczającego ich do ustalonego miejsca.
W przypadku awarii pojazdu Przewoźnik zobowiązuję się w jak najkrótszym terminie na jej usunięcie lub podstawienie pojazdu zastępczego o takim samym lub podobnym standardzie. Niewywiązanie się Przewoźnika z zarezerwowanych usług, ogranicza się do wysokości kwoty zapłaconej za wynajem.
Zwierzęta
Autokary/pojazdy nie są przystosowane do transportu zwierząt i nie wolno ich przewozić, chyba że Przewoźnik wyrazi na to zgodę.
Zachowanie pasażerów
Kierowca odpowiada za bezpieczeństwo pasażerów oraz autokaru/pojazdu podczas przewozu. Palenie i spożywanie alkoholu i/lub narkotyków jest zabronione na pokładzie autokaru/pojazdu.
Każdy pasażer, którego zachowanie narusza przepisy ustawowe, jest agresywny, przeszkadza kierowcy podczas jazdy, jest pod widocznym wpływem alkoholu lub narkotyków może zostać usunięty z pojazdu lub kierowca ma prawo uniemożliwić mu wejście na pokład.
W skrajnym przypadku, jeżeli zachowanie pasażera/ów zagraża bezpieczeństwu kierowcy, innych osób podróżujących lub pojazdowi, Przewoźnik ma prawo skrócić lub zakończyć podróż według własnego uznania, a roszczenia o odszkodowanie lub zwrot w całości lub w części nie będą rozpatrywane.
Wszelkie szkody wyrządzone przez pasażerów i koszty z tym związane spoczywają na Wynajmującym.
Ubezpieczenie
Wszyscy pasażerowie objęci są ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW. Ubezpieczenie obejmuje wyłącznie zdarzenia, która mogą wystąpić, gdy pasażerowie pozostają w autokarze/pojeździe. Wszelkie inne zdarzenia powodujące szkody poza autokarem/pojazdem nie są objęte tym ubezpieczeniem.
Obowiązkiem Wynajmującego jest zapewnienie, aby wszyscy pasażerowie używali pasów bezpieczeństwa.
Przewoźnik nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia, obrażenia, straty pasażerów stojących lub poruszających się po pojeździe będącym w ruchu, lub pasażerów będących pod wpływem alkoholu i/lub narkotyków.
Bagaż
Autokar/pojazd dostarczony przez Przewoźnika zabiera ustaloną w zleceniu liczbę pasażerów wraz z bagażem. Każdy pasażer może zabrać ze sobą 1 sztukę bagażu podręcznego o wadze do 10 kg i 1 sztukę bagażu podstawowego o wadze nieprzekraczającej 20 kg.
Wynajmujący musi upewnić się, że podaje prawidłowe informacje w momencie dokonywania rezerwacji i poinformować Przewoźnika tak szybko, jak to możliwe, jeśli nastąpią jakiekolwiek zmiany lub planuje przewieźć dodatkowy bagaż. Przewóz dodatkowego lub niewymiarowego bagażu może podlegać dodatkowej opłacie.
Wszystkie przewożone bagaże muszą zmieścić się do luków bagażowych. Na pokładzie autokaru/pojazdu mogą wyłącznie znajdować się małe bagaże podręczne lub torebki. Przewoźnik zdecydowanie zaleca, aby na pokładzie autokaru/pojazdu nie pozostawiać żadnych cennych przedmiotów, nawet jeśli autokar/pojazd jest zamknięty. Przewoźnik nie ponosi żadnej odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie mienia pozostawionego na pokładzie autokaru/pojazdu.
Rzeczy pozostawione w autokarze/pojeździe będą przechowywane w biurze Przewoźnika przez maksymalny okres 30 dni, od wykonania przewozu, a następnie zostaną zutylizowane. Ewentualne koszty związane z odbiorem/odesłaniem pozostawionej własności ponosi Wynajmujący lub pasażer.
Reklamacje
W przypadku reklamacji, Wynajmujący powinien niezwłocznie poszukiwać rozwiązania u kierowcy lub poinformować o tym Przewoźnika, aby ten miał możliwość natychmiastowej interwencji. Jeżeli było to niemożliwe, skargi należy składać na piśmie/mailowo do Przewoźnika w terminie do 14 dni od zakończenia usługi.
Reklamacje będą rozpatrywane, w terminie 14 dni od otrzymania pisemnej reklamacji lub wysłanej mailowo na adres pastuszak@pastuszak.pl